Kerst met nepsneeuw - Reisverslag uit Singapore, Singapore van monja - WaarBenJij.nu Kerst met nepsneeuw - Reisverslag uit Singapore, Singapore van monja - WaarBenJij.nu

Kerst met nepsneeuw

Door: Monja Lamdahhi

Blijf op de hoogte en volg

26 December 2005 | Singapore, Singapore

Ik zit alweer ruim een week in Singapore. Echt een hele leuke stad om een tijdje te verblijven, erg schoon, en het is ook wel weer eens leuk als auto's stoppen bij het zebrapad in plaats van extra gas geven haha!! De Inncrowd Hostel, waar ik verblijf, is de gezelligste plek waar ik tot nu toe gezeten heb. Veel leuke mensen, een gezellige bar beneden, en een 24 uurs winkel om de hoek: wat wil je nog meer! De hostel staat in Little India, een Indiase wijk midden in de stad, echt lachen gieren brullen met al die Hindimuziek!.

Ik moet bekennen dat, sinds ik hier ben, er weinig ' cultureels' heeft plaatsgevonden. OK, ben naar 1 museum geweest, maar verder bestonden de actviteiten vooral uit naar het strand gaan, of naar de film, of naar de Zoo, of naar een pretpark gaan, en winkelen, want dat is de nationale hobby hier. Nog nooit zoveel warenhuizen en winkels gezien, zelfs niet in New York of Hong Kong!. En het bier smaakt ook goed hier, oude tijden herleven, haha!

Kerst was echt geweldig hier! In het hart van de stad tellen mensen de 24ste december af tot het begin van Kerstmis, en dan breekt de hel los! Tienduizenden mensen met van die spuitbussen met nepsneeuw vallen elkaar aan en spuiten elkaar helemaal onder! Zelf zeker zo'n 10 kannen leeggespoten, en volgens mij zijn er minstens 15 in mijn haar, kleding, neus etc terechtgekomen! Als toerist was je doelwit nummer 1, dat hebben we geweten! De foto's zijn nu al legendarisch.. Tot diep in de nacht hebben we groepsaanvallen uitgevoerd, en hebben we hel wat afgerend en gelachen..
De 25ste hadden we een groot kerstdiner, en waren als mannen verkleed als vrouw (de helft in mijn kleren haha, en Myriam, de visagie was ook van mij, was jij er maar geweest, ze zagen er vreselijk uit!)

De tijd gaat nu erg snel, en ik wil graag nog naar Koh Phangan in Thailand. Dat betekent dat ik Maleisie helaas moet overslaan. Vandaag vertrek ik met mijn 2 Duitse vrienden, Bastian en Stefan, naar Thailand. Oud en Nieuw dus op Koh Phangan, lekker in een bungalow aan het strand. Zin in!

Wil nog even niet denken aan naar huis gaan, al komt het akelig dichtbij. Heb tot nu toe echt enorm genoten, en heb eigenlijk al besloten volgend jaar weer een poging te wagen om een maand of 3, 4 naar Azie te gaan. Het is hier goed, en er valt nog veel te zien!

Ik hoop dat jullie allemaal een goede kerst hebben gehad, en dat er een gezellig nieuwsjaarsfeest aankomt. Ik zal in ieder geval op jullie proosten! Gelukkig nieuwjaar!!!

  • 26 December 2005 - 06:55

    Ma:

    Lachen die foto's, al die koppen zo vol met "sneeuw"

    Groeten!

  • 26 December 2005 - 16:11

    Gerda:

    Hoi Monja,
    Hier ben ik ook weer even in beeld .Afgelopen weekend bij m'n familie op Terschelling geweest.Ik wens je veel plezier op Koh Phangan.Prachtig eiland ben ik ook geweest ik zou er nu ook wel willen zitten in een hutje aan zee.Monja ik wens je alvast een Happy New Year.Liefs Gerda en Boomi-Bol.

  • 26 December 2005 - 20:07

    Angela:

    Hoi Mon, ik word toch altijd zo blij van die verhalen van jou! Hier hebben we 2e kerstdag zowaar een "witte kerst"! We hebben ons weer helemaal volgevreten en kunnen er nog minstens 2 maanden op teren. Oh die foto's met dat schuim, echt geweldig. Ik wens je nog hele fijne dagen en een toost alvast op 2006!
    Groetjes en een dikke knuffel van Theo, Angela, Bart en Max

  • 28 December 2005 - 11:27

    Judith:

    Hi Monja,
    Ik heb weer even een lading van je foto's bekeken, super mooi zeg in die Mekong Delta. Ik wil ook wel die kant op! Zit nu thuis, lekker kerstvakantie. En volgende week gaan Iggy en ik een weekje naar Madrid, op bezoek bij oma. Hebben we natuurlijk veel zin in. Eerst nog oud&nieuw vieren, weer thuis bij mijn vader met de hele familie, net als met de Kerst.
    Veel plezier, dikke kus, Judith

  • 28 December 2005 - 18:53

    Anne:

    wat een leuke kerst zeg!! (verborgen talenten gevonden:visagie,heb aardig wat travestieten onder mn collega's al gezien...kunnen hier niet aan tippen!!!!hahha)
    heb zelf ook nog kerst kunnen vieren (stond 'on call'..maar niet gebeld) en ben 26e weer gaan vliegen, ook met nieuwjaar weer de lul.. zit in ...washington!!?? hopelijk leuke crew om mee te feesten!?? laat snel na nieuwjaar weer van me horen...tot gauw!! anne :-)))))))))))

  • 30 December 2005 - 12:14

    Mirjan:

    Lieve Mon,

    Ziet er weer geweldig uit, jij feestbeest!!!! He heel veel kusjes van mij en mijn familie voor het nieuwe jaar!!!!!!

    Mirjan

  • 04 Januari 2006 - 12:09

    Renee:

    Hai Monja,
    Ik wens je alle geluk voor 2006.
    Mijn 2e ivf poging is alweer mislukt helaas, doe het nu even 3 maanden rustig aan op advies van de accupuncturist.
    Mijn zus is wel inmiddels zwanger, ga ik daar maar van genieten.
    tot snel
    geniet nog lekker de laatste week.
    groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 21412

Voorgaande reizen:

03 November 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: