Feest, derde wereld taferelen en water - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van monja - WaarBenJij.nu Feest, derde wereld taferelen en water - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van monja - WaarBenJij.nu

Feest, derde wereld taferelen en water

Door: Monja Lamdahhi

Blijf op de hoogte en volg

09 Januari 2006 | Thailand, Kanchanaburi

Hoog tijd voor een nieuw bericht! Hoe langer ik weg ben, hoe minder ik schrijf. Maar ik maak nog voldoende mee! Zit inmiddels in Kanchanaburi, na Koh Phangan en Bangkok te hebben bezocht.

27 december zijn we met het vliegtuig vertrokken van Singapore naar Hat Yai, Zuid Thailand. Na 1 overnachting de bus gepakt naar Surat Tani, en de boot gepakt naar Koh Phangan. Wat een feest om daar weer naartoe te gaan! Op de boot kreeg ik al de kriebels, vorig jaar heb ik er een goede tijd beleefd. Bij de bungalow aangekomen hebben we echt een vreugdedansje gedaan, want: wat was ie mooi, en pal op het strand, tegen een rots aangebouwd! Een stuk rots was onderdeel van het interieur. Bij vloed stond de bungalow in de zee, echt heel romantisch! Op de boot waren we al een groep gekke Singaporianen tegengekomen die in hetzelfde resort verbleven. Echt lachen, die gasten gingen helemaal los op Koh Phangan, vet blowen en aan de drank, want ja, in Singapore is de politie superstreng! Ik heb een poging gewaagd met ze mee te gaan in het feestgedruis, maar na een paar biertjes en trekjes van de vele joints kon ik niet veel meer dan gelukzalig naar de zee staren en omvallen en in slaap vallen haha! Ze waren erg teleurgesteld, ik ben immers een Dutch Girl, voor hun echt het gedroomde land, en ze dachten dat ik wel meer aan kon!

Veel gefeest op Haad Rin, het partystrand van Koh. Gedanst tot zonsopgang, het bier smaakte prima, veel (dronken) mensen ontmoet (voor de betere gesprekken haha). Op het strand waren allemaal acrobaten en vuurdansers, echt te gek! Haad Rin moet je echt een keer meemaken als je van een feestje op het strand houdt! In iedere tent hebben ze een andere stijl muziek. Oud en Nieuw hebben we daar ook gevierd, superfeest! Het aftellen was echt tof, met heel veel vuurwerk toen het twaalf uur was. Jammer alleen dat ik even na twaalven in een diepe slaap ben gevallen op het strand. Geen idee hoe lang, ik was een beetje teuttie, maar werd op een gegeven moment wakker gemaakt, en ben toen vrolijk verder gaan feesten. Gelukkig kwam ik Bastian snel weer tegen. Stefan was echter spoorloos, die vonden we 's ochtends vroeg voor onze bungalow. Na het feest 's-nachts gaan zwemmen in de zee met de boys, voor onze bungalow, een mooi einde van een gewledige avond!

Met veel pijn in ons hart Phangan verlaten, en met de nachttrein naar Bangkok vertrokken. Deze reis van 14 uur is echt de meest verschrikkelijke reis die ik ooit heb gemaakt! Ik wilde graag eersteklas reizen (met een bed, voor 20 euro), maar Bastian vond dit te duur. Toen heeft die eikel DERDEKLAS kaartjes voor ons gekocht (10 euro! Toen we in de coupe aankwamen konden we wel janken! Ken je die derdewereld achtige treintaferelen, met houten wagonnen en bankjes, die propvol zijn, en waar zelfs mensen op de grond, in de gangpaden, en de toiletten liggen, en waar veel mensen van armoei uit het raam hangen? Juist ja, zo hebben wij dus gereisd. We konden nauwelijks zitten, werden moe, maar konden niet slapen, konden niet lopen door de drukte, geen airco, kortom: living hell! We waren dan ook de enige buitenlanders, de anderen zaten allemaal eerste en tweedeklas. Het enige wat we konden doen was naar het restaurant, wat er ontzettend smerig uitzag. Maarja, we moesten wat eten, en dat hebben we ook gedaan. Na deze goddelijke maaltijd ben ik 2 dagen goed ziek geweest, alles kwam er uit, wat een ellende!
Wat was ik blij toen we na 14 uur aankwamen in Bangkok! Helaas zat alle accomodatie vol, en hebben we uren rond moeten lopen voordat we wat vonden.

Was wel weer leuk om in Bangkok te zijn. Hebben wat rondgelopen en ons weer eens cultureel gedragen. Maar veel kon ik niet doen, ik was echt beroerd.

Na 2 nachten Bangkok zijn we gisteren, weer met de derdeklas trein, maar dit keer een lege, vertrokken naar Kanchanaburi (Bridge over River Kwai). Ik schrijf dit bericht vanuit het guesthouse aan de rivier Kwai, prachtig uitzicht en lekker rustig. Mijn kamer heeft zelfs een balkonnetje met uitzicht op de rivier! Vanochtend hebben we fietsen gehuurd en zijn we door de streek gaan fietsen, erg leuk! Paar tempels bezocht, en langs scholen gefietst waar alle kinderen een handje wilden en I love you gilde. Wordt je wel vrolijk van! Het is heerlijk hier! Morgen gaan we naar wat watervallen om te zwemmen, en uiteraard naar de famous bridge. Er zijn veel Nederlanders gestorven tijdens de bouw van de brug (krijgsgevangenen), dus wil graag ook de begraafplaatsen bezoeken die hier zijn. Maf en erg idee, dat hier Nederlanders geweest zijn die het zo zwaar gehad hebben......

De volgende bestemming is waarschijnlijk Khao Yai National Park, waar we wilde tijgers, olifanten, apen, etc etc kunnen zien en waarschijnlijk een trektocht gaan doen. Dan terug naar Bangkok, waar ik afscheid zal nemen van Basti en Emmi (Stefan), en ik me ga voorbereiden op de reis terug. Alhoewel ik me hier nog prima vermaak, merk ik ook wel dat ik Holland een beetje mis, familie en vrienden, het is dus ook wel weer leuk om terug te komen!

Groeten!

  • 09 Januari 2006 - 10:24

    Anne:

    heee wijffie!!! hou maar op met dat stom geleuter dat je nld mist!!?? tis hier koud/grijs etc etc.. mist niks hiero!! haha!! zie wel weer dat je goed bent in t verknallen van onze dutchie-reputatie!? ken trouwens geen-een kip die t daar wel heeft volgehouden..heb nikos alle verhalen vertaald.. wil morgen al vertrekken, haha..klinkt allemaal zoo goed!! ben zelf 10dgn vrij nu, na 3x op en neer naar usa in 9dgn!! maar wat doet 'globetrotter- miep"? .,.thuus blijven!! gaan hopelijk volgende maand skieen..ps nieuwtje nikos gaat trainen voor MANAGER in hard rock cafe!! errug trots op m!! meis pas goed op jezelf!! enjoy!!! miss ya!! anne

  • 09 Januari 2006 - 21:59

    Ma:

    Nou gelukkig,begon me al zorgen te maken dat je helemaal niets miste en geen zin meer had om terug te komen. Welk deel van Holland woont Anne?? Niks mist hier en grijs, maar heerlijk zonnetje(helaas wel min graden)Leuke foto's.Geniet en de groeten van iedereen. Ma!

  • 10 Januari 2006 - 13:38

    Judith:

    Hi Monja, is je reis nu bijna ten einde? Terug naar de gewone wereld? Ach ja, dat is het leven hè!! Ik ben benieuwd hoe je het bij de river Kwai vind. Ik heb eens een man gesproken (opa van een vriendin van erwin) die daar ook heeft gewerkt als krijgsgevangene. Voor hem was dit de mooiste tijd van zijn leven!! Waarom weet ik niet meer, dus veel heb je hier niet aan. Maar als je daar veel ellende hebt gezien, weet dan dat er in ieder geval één krijgsgevangene heeft overleefd die er zo naar terug zou keren. Verder ben ik zelf even in Madrid geweest, was weer gezellig bij oma hoewel ik de klaagcultuur daar wel een beetje zat werd. Elke dag weer een pijntje of andere ellende die vooral gedeeld moet worden!! Sja, ieder land zijn eigen cultuur hé, kan jij nu wel een boek over schrijven... Veel plezier nog en tot binnekort, x Judith

  • 12 Januari 2006 - 16:55

    Myriam:

    monjaaaaa, hier myriam vanuit bonaire, ik ben lekker aan het genieten hier, en als ik terug ben,zie ik je weerrrrr, yeaahhh, leuk hoor, ik wil alles horen, en de foto's zijn zo leuk....ik leef met je mee hoor, die rit met de trein, jeetje, echt verrot reizen man, mijn trip met vliegtuig ging goed, 9 uurtjes gingen zo voorbij, lekker muziek geluisterd en film gekeken... ik heb weer veel muggenbeten maar ach, ik moet er wat voorover hebben hé...nou,kussie van mij voor jou en ik zie je als ik terug kom...love you very much and i'm very proud of you...xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 21409

Voorgaande reizen:

03 November 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: